Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku
Další informace

Chceš zhubnout?
Zdravě jíst? Makáš na sobě?

Tipy zdarma emailem

Individuální jídelníčky - Motivace - Rady a tipy - Doplňky

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Problematika posilovacího cvičení je živnou půdou nejrůznějších mýtů, nepravd a iluzí. Jestli má být vaše úsilí po zásluze odměněno optimálními výsledky, pak se musíte na své cestě k úspěchu s těmito slepými uličkami vypořádat co nejdříve.

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Mýtus č. 1

Když přestanete cvičit, svaly se změní v tuk.

To riziko je zhruba stejné, jako kdyby se obávali, že vám při pravidelné konzumaci rybího masa začnou růst šupiny. Svalová a tuková tkáň jsou zcela odlišné struktury. Tak jako se jaterní buňka nestane buňkou ledvinovou, nestane se buňka svalová buňkou tukovou. Podobné přeměny v našem organismu neprobíhají a probíhat nebudou, ani když se přestanete hýbat.

Kdo v tuhle chvíli namítne, že zná osobně pět lidí, kteří přestali trénovat a za pár měsíců měli místo svalů pneumatiku kolem pasu, s tím se hádat nebudeme. Bezesporu má pravdu. Za takovou změnou ale nestojí přeměna svalové hmoty v tukovou. Svalovou tkáň je třeba udržovat a stimulovat pravidelným cvičením. Pokud tento stimul chybí, o svaly postupně atrofují (zde platí pravidlo: "Co nepoužíváš, o to přijdeš."). Tím se ovšem zpomalí metabolismus (svaly jsou totiž neuvěřitelně metabolicky aktivní a umožní nám spálit hodně energie, i když se zrovna nehýbeme), a pokud nepřizpůsobíte svou stravu, resp. nezredukujete kalorický příjem, nevyužité kalorie se uloží ve formě tukových rezerv. Celý ten proces tedy spočívá v úbytku hmoty svalové a v nárůstu tukové tkáně. Nejde o přeměnu jedné struktury v druhou.

Mýtus č. 2

Série o vysokém počtu opakování spalují tuky

Kéž by to bylo takhle jednoduché. Vzali byste si lehkou činku, zvládli série o desítkách, či stovkách opakování a tuky by mizely jako mávnutím proutku.

Efekt tréninku je ovšem úzce provázaný s naší stravou. A spalování tuků má jednu základní podmínku, která s počtem opakování zase tolik nesouvisí. Musíte vytvořit kalorický deficit, tzn. konzumovat méně kalorií, než kolik jich spotřebujete. Pak je tělo nuceno sáhnout do rezerv - nejlépe těch tukových. Toho docílíte tím, že dostatečným příjmem bílkovin zajistíte, že organismus neodbourává proteiny ze svalů. Série o vysokém počtu opakování mohou být jedním z přispívajících faktorů, protože díky nim získává cvičení aerobní charakter a vytváří se podmínky pro spalování tuků. Samy o sobě ale hubnutí nezajistí. Na vaší cestě k ideální postavě vás musí podobně jako v pohádkách doprovázet tři sudičky - posilovací trénink, aerobní cvičení a vhodná strava.

Mýtus č. 3

Břicho vyrýsujete pomocí správného tréninku.

Tohle není lež. Cvičení vám samozřejmě v mnohém pomůže, zvláště je-li provedeno správně, s dostatečnou frekvencí a intenzitou. Ale trénink sám o sobě není dostatečně účinný, pokud byste si po něm dopřáli sáček chipsů a zapili to sladkou limonádou. Břišní svaly totiž většinou nejsou vidět kvůli vrstvě tuků, která je zakrývá. Jedna věc je tedy stimulovat příslušné svalové partie, ale pokud budou "vymakané" svaly pod tukovým polštářem, nikomu se s nimi nepochlubíte.

Opět se ke slovu dostává správně sestavený jídelníček, díky kterému tukové rezervy odbouráte a objevíte tak výsledky svého tréninkového snažení.

Mýtus č. 4

Jestli chcete zhubnout, vynechejte ze stravy tuky.

Postavit jídelníček výhradně na bílkovinách a sacharidech je především nezdravé, současně to vašemu cíli nijak dramaticky nepomůže. Tuky plní v našem těle řadu důležitých funkcí. Eliminovat je ze stravy smysl nedává. Důležité je rozlišovat jednotlivé druhy tuků, těm škodlivým se vyhnout, ty zdravé upřednostnit. Jsou to totiž především zdravé tuky, které stimulují vylučování některých důležitých hormonů (např. testosteronu), zajišťují vstřebávání vitaminů atd. Váhu snížíte, pokud vydáte více energie, než přijmete. Čistě teoreticky tedy můžete ztloustnout i ze stravy postavené výhradně na bílkovinách a sacharidech, pokud jejich kalorická hodnota převýší množství energie, jež během dne spálíte.

Mýtus č. 5

Nekvalitní stravu nahradí kvalitní suplementy

Nekvalitní stranu nenahradí nic jiného než strava kvalitní! Suplementy nejsou ničím jiným než výživovými doplňky. Jejich hlavním úkolem tedy je dodat tělu důležité látky, které není možné v potřebném množství doplnit prostřednictvím stravy. Váš postup by tedy měl být jasný - sestavte si vhodný jídelníček a ten následně doplňte (nikoliv nahraďte) potřebnými suplementy.

Tipy zdarma emailem
  • Individuální jídelníčky
  • Motivace a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
  • Úspěšné příběhy
BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

5 zdravých svačinek, které si můžete dát před spaním, a přesto zhubnete

Odborníci se stále neshodli na tom, jestli večerní konzumace jídla vede k nabírání na váze. Ovšem jedna věc je jistá: pokud chcete zhubnout, musíte vytvořit kalorický deficit. Počet kalorií, které denně přijmete a spálíte, je velmi důležitý.  

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Jak jistě mnoho z vás tuší, mít rychlý metabolizmus přináší mnoho výhod i nevýhod. Mimo jiné výhody zde patří zejména rychlé a účinné pálení tuků.

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Sestavení zdravého jídelníčku - makroživiny

Chcete-li začít se zdravým stravováním a jíst podle předem stanoveného a vypočítaného jídelníčku, můžete si jej nechat sestavit u odborníka. Pokud však nechcete investovat stovky korun do výživového poradce a raději si sestavíte stravovací plán svépomocí, pak je potřeba nastudovat některé informace.

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

3 stravovací návyky k lepšímu zdraví

Zdraví je jedna z nejdůležitějších priorit co může být. Často ho ale zanedbáváme a volíme pohodlnější cestu. V tomhle článku vám dáme 3 skvělé tipy na tři zdravé a nenáročné metody prospěšné zdraví.

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Elixír života: Meduňka lékařská

Tato jedinečná rostlina s milým názvem má v sobě skrytou nejednu výhodu. Lidé ji znají již odpradávna a i v dnešním moderním farmaceutickém světě si stále drží své čestné místo v popředí. Čím to je?

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

4 cviky které Vám dopomůžou k sexy zadečku

Stále se díváte na ty sexy zadečky svých kamarádek s mírnou závistí? Vidíte kamarádky v leginách, kterým to neskutečně sekne? Lamentujete, že chcete taky takový zadek, ale nic s tím neděláte? Nejvyšší čas začít! 

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

7 nejlepších cviků pro efektivní tvarování Vašeho těla

Mít perfektně tvarovaný zadek je dnes IN. Chcete-li své cvičení zaměřit právě na hýždě musíte vyzkoušet tyto cviky. Zařaďte je do své denní rutiny

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Jízda na koloběžce - ideální na hubnutí a bolest zad

Většina koloběžkářů Vám nespíše řekne, že jízda na koloběžce je pro ně především zábava. Bláhodárné účinky na jejich tělo, zdraví si neuvědomují a to je dobře. To co nás baví se provozuje lépe. 

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Zbavujete se nadváhy: 3 lži, na které zapomeňte

Začínáte bojovat s nadváhou? Zapomeňte na zažité mýty a lži. Boj s nadváhou je dlouhodobý proces a lidé jej často vzdávají, protože podléhají různým mýtům. Jsou frustrovaní s (ne)výsledků. Zbavte se těchto lží a motivujte se k lepším výsledkům

BOŘÍME MÝTY aneb čemu kolem cvičení byste neměli věřit

Špaldové wafle

Jak na Špaldové wafle? Zkuste recept na špaldovou pochoutku

X
Zůstaňte s námi ve spojení