Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku
Další informace

Chceš zhubnout?
Zdravě jíst? Makáš na sobě?

Tipy zdarma emailem

Individuální jídelníčky - Motivace - Rady a tipy - Doplňky

Chyby začátečníků v posilovně

Pokud se rozhodnete hubnout, vymodelovat postavu nebo vyrýsovat svaly a zamíříte do posilovny, zvolněte. To je první zlatá rada nade vše. Není možné chtít všechno hned. Dejte tomu čas a bavte se tím. Žádné přepínání, ale pěkně krok za krokem k vysněnému cíli. Je třeba si říct o pomoc a nedělat začátečnické chyby.

Chyby začátečníků v posilovně

Ptejte se a vezměte si trenéra

Tohle není zbytečná investice. Alespoň ze začátku si nechte poradit. Pokud nebudete dělat cviky správně, výsledky se nedostaví a navíc si můžete i ublížit. Nikdo od vás nečeká, že hned při první návštěvě posilovny budete úžasní. Ptejte se a nechte se vést, pak to ponese své ovoce. Jakmile naznáte, že už to zvládnete sami, komunikujte a ptejte se zkušenějších cvičících. Zkuste také studovat videa na internetu.

Nesnažte se zapůsobit

Začněte s nízkými váhami a postupem času se zlepšujte. Časem pro vás nebudou velké váhy žádný problém. Nesnažte se zapůsobit na pokročilé svalovce, muži na ženy a dámy na pány. V posilovně si hleďte sebe a svých výsledků. Cvičte zvolna, ať si nezpůsobíte zranění, která se zdlouhavě hojí. Společným cílem je fakt, že chceme lépe vypadat. Muži chtějí na vypracované svaly lákat sexy dívky a ženy touží mít pěknou, štíhlou postavu zase kvůli mužům. Nejlepší výsledky ale budete mít, když to budete dělat kvůli sobě. Pokud strávíte půl tréninku klábosením a pokukováním po jiných, ztrácíte čas. Soustřeďte se raději na svůj trénink a stanovené cíle. Až se výsledky dostaví, budou ti druzí pošilhávat po vás.

Trpělivost růže přináší

Stanovte si reálné cíle. S nereálnou představou hubnutí 5 kg za týden ani nezačínejte. Došlo by ke ztrátě svalové hmoty a zničení zdraví. Po měsíci posilování nebudete jako sportovci na obálkách časopisů. Vysněnou postavu určitě nezískáte přes noc. Buďte trpěliví a soustředěně pracujte na dosažení svých stanovených cílů. Nesmí vám chybět motivace, pravidelnost a trpělivost. Časem vaše postava dozná pozitivních změny.

Špatná strava

Aby svaly rostly, dodávejte jim dostatek energie a stavebních látek. Žádné extrémy, hladovění nebo přejídání nezdravým fast foodem. Dostatek bílkovin a po tréninku i nějaké cukry. Při posilování dodržujte zásady správné a zdravé výživy. Vyvarujte se sladkostem, jednoduchému cukru, jídlům tučným, slaným a prázdným kaloriím. Zařaďte netučné zdroje bílkovin, kuřecí maso, krůtu, hovězí, králičí, ryby a zvěřinu. Sacharidy z komplexních zdrojů, jako celozrnné pečivo i těstoviny, hnědá rýže, brambory, kuskus, quinoa nebo jáhly. K tomu kvalitní zdroje tuku doplněné ovocem a zeleninou.

Zařaďte strečink před i po tréninku

Strečink ochrání zranění a zabrání zkracování svalů, před tréninkem jím rozehřejete tělo a po něm protáhnete zkrácené svaly posilováním. Rozcvičení zabezpečí zvýšení tělesné teploty, rozhýbání kloubů a šlach pro větší rozsah pohybu, zvýší přísun krve a kyslíku do svalu. Pak nastává fáze aerobní aktivity v délce nejméně 5 minut. Běh na páse, rotoped, švihadlo, skákání panáků, veslování a další. Poté dynamický strečink zaměřený na procvičované partie. Statický strečink zařaďte až po cvičení.

Příliš velká zátěž

Čím vetší váha u cvičebních sérií, tím větší počet sérií rozcvičovacích. Hodně začátečníků chce ukázat, jak jsou silní. Nakládají si o mnoho těžší váhy, než mohou zvládnout. Doprovází to řvaním, příšernou techniku a ničí si zdraví. Izolované cviky slouží pro zlepšení sportovních dovedností a napravení slabších částí těla. Nestavte na nich ale celý trénink. Základem jsou více kloubové cviky, které zapojují víc svalových vláken, mají vetší hormonální odezvu na tělo, a to je důležitá podmínka pro celkový růst svalové hmoty. Vsaďte na dřepy, benchpress, tlaky, shyby, mrtvý tah, přítahy v předklonu a kliky na bradlech. Neignorujte důležité svalové partie, žádné vynechání nohou, zad a středu těla, jinak začínají vznikat svalové dysbalance.

Galerie Chyby začátečníků v posilovně

Tipy zdarma emailem
  • Individuální jídelníčky
  • Motivace a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
  • Úspěšné příběhy
Chyby začátečníků v posilovně

5 zdravých svačinek, které si můžete dát před spaním, a přesto zhubnete

Odborníci se stále neshodli na tom, jestli večerní konzumace jídla vede k nabírání na váze. Ovšem jedna věc je jistá: pokud chcete zhubnout, musíte vytvořit kalorický deficit. Počet kalorií, které denně přijmete a spálíte, je velmi důležitý.  

Chyby začátečníků v posilovně

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Jak jistě mnoho z vás tuší, mít rychlý metabolizmus přináší mnoho výhod i nevýhod. Mimo jiné výhody zde patří zejména rychlé a účinné pálení tuků.

Chyby začátečníků v posilovně

Sestavení zdravého jídelníčku - makroživiny

Chcete-li začít se zdravým stravováním a jíst podle předem stanoveného a vypočítaného jídelníčku, můžete si jej nechat sestavit u odborníka. Pokud však nechcete investovat stovky korun do výživového poradce a raději si sestavíte stravovací plán svépomocí, pak je potřeba nastudovat některé informace.

Chyby začátečníků v posilovně

3 stravovací návyky k lepšímu zdraví

Zdraví je jedna z nejdůležitějších priorit co může být. Často ho ale zanedbáváme a volíme pohodlnější cestu. V tomhle článku vám dáme 3 skvělé tipy na tři zdravé a nenáročné metody prospěšné zdraví.

Chyby začátečníků v posilovně

Elixír života: Meduňka lékařská

Tato jedinečná rostlina s milým názvem má v sobě skrytou nejednu výhodu. Lidé ji znají již odpradávna a i v dnešním moderním farmaceutickém světě si stále drží své čestné místo v popředí. Čím to je?

Chyby začátečníků v posilovně

4 cviky které Vám dopomůžou k sexy zadečku

Stále se díváte na ty sexy zadečky svých kamarádek s mírnou závistí? Vidíte kamarádky v leginách, kterým to neskutečně sekne? Lamentujete, že chcete taky takový zadek, ale nic s tím neděláte? Nejvyšší čas začít! 

Chyby začátečníků v posilovně

7 nejlepších cviků pro efektivní tvarování Vašeho těla

Mít perfektně tvarovaný zadek je dnes IN. Chcete-li své cvičení zaměřit právě na hýždě musíte vyzkoušet tyto cviky. Zařaďte je do své denní rutiny

Chyby začátečníků v posilovně

Jízda na koloběžce - ideální na hubnutí a bolest zad

Většina koloběžkářů Vám nespíše řekne, že jízda na koloběžce je pro ně především zábava. Bláhodárné účinky na jejich tělo, zdraví si neuvědomují a to je dobře. To co nás baví se provozuje lépe. 

Chyby začátečníků v posilovně

Zbavujete se nadváhy: 3 lži, na které zapomeňte

Začínáte bojovat s nadváhou? Zapomeňte na zažité mýty a lži. Boj s nadváhou je dlouhodobý proces a lidé jej často vzdávají, protože podléhají různým mýtům. Jsou frustrovaní s (ne)výsledků. Zbavte se těchto lží a motivujte se k lepším výsledkům

Chyby začátečníků v posilovně

Špaldové wafle

Jak na Špaldové wafle? Zkuste recept na špaldovou pochoutku

300x300-vyzva21dni-zeny1.png
X
Zůstaňte s námi ve spojení