Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku
Další informace

Chceš zhubnout?
Zdravě jíst? Makáš na sobě?

Tipy zdarma emailem

Individuální jídelníčky - Motivace - Rady a tipy - Doplňky

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Jak jistě mnoho z vás tuší, mít rychlý metabolizmus přináší mnoho výhod i nevýhod. Mimo jiné výhody zde patří zejména rychlé a účinné pálení tuků.

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Jak jistě mnoho z vás tuší, mít rychlý metabolizmus přináší mnoho výhod i nevýhod. Mimo jiné výhody zde patří zejména rychlé a účinné pálení tuků. V případě, že trpíme vysokým procentem podkožního tuku, je pro nás zrychlený metabolizmus žádoucí, ale ne všichni jsme tímto "darem" obohaceni. Na druhou stranu, lidé s rychlým metabolizmem a snažící se přibírat svalovou hmotu, budou toužit po zpomalení jejich metabolizmu a usnadnění tak nabírání. V následujícím článku Vám přináším několik tipů a rad, jak nabudit svůj metabolizmus a urychlit tak spalování podkožního tuku.

1. Pijte hodně vody

Pitný režim je základ všeho, ať už spalování podkožního tuku či nabírání svalové hmoty, bez vody to prostě nejde. Ráno, ihned jakmile vstanete z postele, vypijte sklenici vody. V průběhu dne pak pravidelně pijte a vypijte alespoň 3 - 4 litry vody. Voda vám také pomůže lehce zahnat hlad, pokud držíte dietu a honí vás chutě.

2. Zapojte kofein

Látka, kterou všichni jistě známe. Kofein také kromě "vzpružení" urychluje náš metabolizmus. Přijmout jej můžeme z kávy, zeleného čaje nebo v tabletách. Důležité je však nepřehánět denní dávku kofeinu, která je zhruba 300 až 400mg, ale tato hodnota velmi individuální. Známky předávkování kofeinem mohou být bušení srdce, třes rukou, nevolnost, nespavost atd. Vhodné je dát si kávu či čaj ráno a následně třeba před tréninkem.

3. Trénink na lačno

Pokud to myslíte se snížením procenta tuku opravdu vážně, můžete zapojit také tréninky na lačno. Důležité je začít pomalu, aby si tělo zvyklo a nedostalo moc velký šok. Ideální je začít kardio tréninkem na lačno, postupně se pak můžete propracovat k silovému tréninku či jiným variantám. Výhoda tréninku na lačno spočívá v tom, že ráno vaše tělo pálí výhradně z tukových zásob (dokud nepřijmeme potravu a nedoplníme tak energii, ze které může tělo čerpat), takže během tréninku prakticky ihned budete pálit vaše tuky, nikoliv energii přijatou z potravy.

4. Snídat nebo nesnídat?

Mnoho lidí zastává názor, že snídat se prostě musí a jiní zase tvrdí, že ne. Kde je pravda? To že se musí snídat je zažitý mýtus a mnoho výzkumů již tuto myšlenku vyvrátilo. Pokud patříte mezi lidi, kteří fungují lépe bez snídaně nebo na ni nemají chuť, tak si ji nedávejte.

Dalším podobným mýtem je, že se musí jíst 6x denně, taktéž tento fakt mnoho výzkumu vyvrátilo. Můžete jíst 2x denně a váš metabolizmus bude stejně rychlý. Důležité je přijetí dostatečného množství živin (stručně řečeno, to co byste snědli v šesti jídlech musíte sníst ve dvou). Některým tento styl stravování vyhovuje a mají s ním výsledky.

5. Trénink

Toto je velice důležitý faktor pro zrychlení metabolizmu. Jedině pořádný a tvrdý trénink vám dopomůže ke spalování tuků. Může se jednat o silový trénink, kardio cvičení nebo HIIT. Je jedno, který způsob zvolíte, vhodné je tyto typy tréninků obměňovat. Nejdůležitější však je, vložit do toho srdce, všechny své síly a vytrvat.

Na závěr vám poradím tipy na několik potravin, které také podporují zrychlení metabolizmu a tím napomáhají k pálení tuků:

Chilli papričky - obsahují látku kapsaicin, která zvyšuje vnitřní teplotu našeho těla a tím zrychluje jeho metabolizmus.

Mandle - jsou zdrojem zdravých tuků, bílkovin a vlákniny. Díky bohatosti esenciálních mastných kyselin zvyšuje výkonnost našeho metabolizmu.

Ananas - znatelně zlepšuje kvalitu trávení a rychlost metabolizmu.

Zázvor - také ovlivňuje naši vnitřní teplotu těla a tím i metabolizmus.

Galerie Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Tipy zdarma emailem
  • Individuální jídelníčky
  • Motivace a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
  • Úspěšné příběhy
Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

5 zdravých svačinek, které si můžete dát před spaním, a přesto zhubnete

Odborníci se stále neshodli na tom, jestli večerní konzumace jídla vede k nabírání na váze. Ovšem jedna věc je jistá: pokud chcete zhubnout, musíte vytvořit kalorický deficit. Počet kalorií, které denně přijmete a spálíte, je velmi důležitý.  

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Sestavení zdravého jídelníčku - makroživiny

Chcete-li začít se zdravým stravováním a jíst podle předem stanoveného a vypočítaného jídelníčku, můžete si jej nechat sestavit u odborníka. Pokud však nechcete investovat stovky korun do výživového poradce a raději si sestavíte stravovací plán svépomocí, pak je potřeba nastudovat některé informace.

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

3 stravovací návyky k lepšímu zdraví

Zdraví je jedna z nejdůležitějších priorit co může být. Často ho ale zanedbáváme a volíme pohodlnější cestu. V tomhle článku vám dáme 3 skvělé tipy na tři zdravé a nenáročné metody prospěšné zdraví.

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Elixír života: Meduňka lékařská

Tato jedinečná rostlina s milým názvem má v sobě skrytou nejednu výhodu. Lidé ji znají již odpradávna a i v dnešním moderním farmaceutickém světě si stále drží své čestné místo v popředí. Čím to je?

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

4 cviky které Vám dopomůžou k sexy zadečku

Stále se díváte na ty sexy zadečky svých kamarádek s mírnou závistí? Vidíte kamarádky v leginách, kterým to neskutečně sekne? Lamentujete, že chcete taky takový zadek, ale nic s tím neděláte? Nejvyšší čas začít! 

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

7 nejlepších cviků pro efektivní tvarování Vašeho těla

Mít perfektně tvarovaný zadek je dnes IN. Chcete-li své cvičení zaměřit právě na hýždě musíte vyzkoušet tyto cviky. Zařaďte je do své denní rutiny

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Jízda na koloběžce - ideální na hubnutí a bolest zad

Většina koloběžkářů Vám nespíše řekne, že jízda na koloběžce je pro ně především zábava. Bláhodárné účinky na jejich tělo, zdraví si neuvědomují a to je dobře. To co nás baví se provozuje lépe. 

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Zbavujete se nadváhy: 3 lži, na které zapomeňte

Začínáte bojovat s nadváhou? Zapomeňte na zažité mýty a lži. Boj s nadváhou je dlouhodobý proces a lidé jej často vzdávají, protože podléhají různým mýtům. Jsou frustrovaní s (ne)výsledků. Zbavte se těchto lží a motivujte se k lepším výsledkům

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Špaldové wafle

Jak na Špaldové wafle? Zkuste recept na špaldovou pochoutku

Tipy, jak správně nastartovat Váš metabolizmus

Cviky na pořádné břišáky

Posilujte břišní svaly. Nevíte jak začít? Zkuste těchle pár cviků každý den!

X
Zůstaňte s námi ve spojení